masz pytanie
zadzwoń
    663-705-354

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Renata Pempera Biuro Rachunkowe

Pełna księgowość Poznań

W naszej ofercie znajdą Państwo również pełną księgowość. Praca w oparciu o księgi rachunkowe to najbardziej skomplikowany typ rozliczania działalności gospodarczej. Trzeba jednak dodać, że wszelkie niedogodności i wysiłek związany z pełną księgowością przynoszą również konkretne korzyści. Rzecz w tym, że jedynie rozliczenie prowadzone w ten sposób daje tyle szczegółowych informacji o stanie oraz kondycji finansowej firmy. Co zaś oczywiste, jedynie w oparciu o dokładne dane można planować dalszy rozwój firmy lub też wdrażać procedury naprawcze, gdy zajdzie taka potrzeba. Należy również pamiętać, że w wypadku niektórych przedsiębiorstw pełna księgowość jest koniecznością narzuconą przez obowiązujące przepisy. Jeśli więc poszukują Państwo fachowca zajmującego się prowadzeniem pełnej księgowości, jesteśmy do Waszej dyspozycji w Poznaniu, ale też innych zakątkach Wielkopolski.

Pełna księgowość jest formą prowadzenia dokumentacji zdarzeń gospodarczych. W przeciwieństwie do prostszych metod, takich jak księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja przychodów, zawiera w sobie znacznie więcej informacji, bo też bardziej szczegółowo dokumentuje działania podejmowane przez przedsiębiorstwo. Wielu klientów wzbrania się przed pełną księgowością, widząc w niej narzędzie szczegółowej kontroli ze strony organów skarbowych. Należy jednak pamiętać, że rozliczanie się w tej formie ma również poważne zalety, z których najważniejszą jest pełna przejrzystość procesów finansowych zachodzących w firmie. Dzięki pełnej księgowości można bowiem lepiej zrozumieć kondycję przedsiębiorstwa, a co za tym idzie – podjąć właściwe kroki na drodze do zwiększenia jego konkurencyjności albo naprawy szwankujących procesów, gdy zajdzie taka konieczność.

W pewnym zakresie pełna księgowość zbliżona jest do rozliczeń uproszczonych, ponieważ część niezbędnych dokumentów powiela się w jednym i drugim przypadku, trzeba jednak powiedzieć, że w wypadku rozszerzonego sposobu rozliczania niezbędne są dodatkowe rejestry oraz ewidencje, dzięki którym da się prześledzić zmiany, jakie zachodzą w majątku przedsiębiorstwa, przepływach pieniężnych oraz konkretnych rozliczeniach z kontrahentami.

 

Co składa się na pełną księgowość?

Podmioty rozliczające się w oparciu o pełną księgowość muszą zadbać o wytworzenie konkretnych dokumentów. Oto najważniejsze z nich:

  • księgi rachunkowe,
  • dzienniki,
  • księga główna,
  • księgi pomocnicze,
  • salda kont,
  • wykaz aktywów i pasywów,
  • uzgodnienia sald,
  • potwierdzenia,
  • sprawozdania finansowe.

Jeśli rozważają Państwo wybór tej metody rozliczeń, serdecznie zachęcamy do kontaktu. Nasi fachowcy są do Państwa dyspozycji nie tylko w Poznaniu, ale też innych miastach regionu.